Saturday, July 19, 2014

အာဇာနည္ ဟူသည္


Saturday, July 19, 2014

အာဇာနည္ ဟူသည္ အာဇာနီယ၊ အာဇာေနယ် ဟူေသာ ပါဠိက ဆင္းသက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အာဇာနည္ ကို ျမန္မာ အဘိဓာန္က အေၾကာင္း ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္ သည္ကို ေကာင္းစြာ သိသူ၊ သာမန္ ထက္ လက္႐ံုး ရည္၊ ႏွလံုး ရည္ ထူးကဲ သာလြန္၍ အမ်ား အတြက္ သက္စြန္႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ သူဟု ဖြင့္ဆို ထားသည္။

ဦးဟုတ္စိန္ ပါဠိ - ျမန္မာ အဘိဓာန္ က ျခေသၤ့ အာဇာနည္၊ ျမင္း အာဇာနည္၊ ဆင္ အာဇာနည္၊ ႏြားလား ဥႆဘ အာဇာနည္၊ ေယာက္်ား အာဇာနည္၊ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ဟု အာဇာနည္ ေျခာက္မ်ိဳး ရွိေၾကာင္း သ႐ုပ္ ထုတ္ျပ သည္။ အဖြင့္ အားလံုး ကေတာ့ ဘုရား ေဟာ စာေပကို အေျခခံ ထားၾက သည္ကို ေတြ႔ရ သည္။

အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ အေၾကာင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အမွား၊ အမွန္ ကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ ခြဲျခား သိႏိုင္ စြမ္ေးသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္။ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ သာမန္ ပုဂၢိဳလ္ တို႔ထက္ လက္႐ံုးရည္ လည္း သာလြန္ ရမည္။ ႏွလံုးရည္ လည္း သာလြန္ ရမည္။ အမ်ား အတြက္ ဆိုလွ်င္ ကုိယ့္ အသက္ပင္ စြန္႔၀ံ့ သူ၊ စြန္႔ရဲ သူ ျဖစ္ရ မည္။

တစ္ေန႔ မွာ အရွင္ အာနႏၵာ ကုိယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီး ၏ စိတ္ ထဲမွာ အေတြး တစ္ခု ၀င္လာ သည္။ "ဆင္ အာဇာနည္ ဆိုတာ ဆဒၵႏၲ ဆင္မ်ိဳး သို႔မဟုတ္ ဥေပါသထ ဆင္မ်ိဳး မွာ ေမြးဖြား သည္။ ျမင္း အာဇာနည္ ဆိုတာ သိေႏၶာ ျမင္းမ်ိဳး သို႔မဟုတ္ ၀လာဟ က ျမင္းမ်ိဳး မွာ ေမြးဖြား သည္။ ႏြား အာဇာနည္ ဆိုတာ ဒကၡိဏ ပထတုိင္း မွာ ေမြးဖြား သည္ဟု ဘုရား မိန္႔ဖူး သည္။ ေယာက္်ား အာဇာနည္ ကေတာ့ ဘယ္ အရပ္မွာ မ်ား ေမြးဖြား ပါေလ သနည္း" ဟု စိတ္ ထဲမွာ ေတြးမိ သည္။ ကိုယ္တုိင္ အေျဖ မွန္ မထုတ္ႏိုင္ သျဖင့္ ဘုရား ထံသို႔ သြားေရာက္ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား ေလ သည္။



ထိုအခါ ဘုရား ရွင္က "အာနႏၵာ ... ေယာက္်ား အာဇာနည္ ဆိုတာ ေနရာ တုိင္းမွာ ေမြးဖြား သည္ မဟုတ္။ အေျဖာင့္ ယူဇနာ ၃၀၀၊ အက်ယ္ ယူဇနာ ၂၅၀၊ အ၀န္း ယူဇနာ ၉၀၀ ရွိေသာ မဇၥ်ိမ ေဒသ မွာပဲ ေမြးဖြား သည္။ ေယာက္်ား အာဇာနည္ တစ္ေယာက္ ေပၚေပါက္ လာလွ်င္ လည္း ထိုေနရာ သည္ ခ်မ္းသာ ဖို႔ရာ ေသခ်ာ သြားၿပီ" ဟု မိန္႔ေတာ္မူ သည္။ ဘုရား ဆိုလုိ ေသာ အာဇာနည္ က သမၼာ သမၺဳဒၶ အာဇာနည္ ကို ဆိုလို သည္။ ထို႔ အတူပင္ လူ႔ ေလာက က သမုတ္ ေသာ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား ေပၚေပါက္ လာလွ်င္ လည္း လူသား အားလံုး ခ်မ္းသာ ႏိုင္သည္။ ပါဠိ ေတာ္မွာ ေတာ့ ဘုရားရွင္ က ျမင္း အာဇာနည္ ကို ဥပမာ ေပး ေဟာၾကား သည္က မ်ား၏။ ဘုရား က "ျမင္း အာဇာနည္ ဆိုတာ အဆင္း လွ ရမည္။ ခြန္အား ေကာင္း ရမည္။ အရွိန္ အဟုန္ ေကာင္း ရမည္။ အရပ္ အေမာင္း ေကာင္း ရမည္။ ထို႔ အတူပဲ ေယာက္်ား အာဇာနည္ ဆိုတာ ဥပဓိ ေကာင္း ရမည္။ ခြန္အား ဗလ ေကာင္းရမည္။ လ်င္ျမန္ သြက္လက္ ရမည္။ အရပ္ အေမာင္း ေကာင္း ရမည္" ဟု မိန္႔ေတာ္ မူသည္။

ဥပဓိ ေကာင္းရမည္ ဆိုတာ ကိုယ္က်င့္ သီလ ေကာင္းရ မည္ဟု ဆိုလို ၏။ ခြန္အား ဗလ ေကာင္း ရမည္ ဆိုတာ ၀ီရိယ ေကာင္း ရမည္ ဟု ဆိုလို ၏။ အရွိန္ အဟုန္ ေကာင္းရမည္ ဆိုတာ ဉာဏ္ ပညာ ႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး ထက္ထက္ ျမက္ျမက္ သြက္သြက္ လက္လက္ ရွိရမည္ ဟု ဆိုလို ၏။ အရပ္ အေမာင္း ေကာင္း ရမည္ ဆိုတာ စား၀တ္ ေနေရး က်န္းမာေရး အတြက္ စားစရာ၊ ၀တ္စရာ၊ ေနစရာ၊ ေဆး၀ါး၊ ဓာတ္စာ ျပည့္စံု ရမည္ ဟု ဆိုလို ၏။ ဘုရားရွင္ ဆိုလို ေသာ အာဇာနည္ ကေတာ့ ရဟႏၲာ အရွင္ ျမတ္ အာဇာနည္ ကို ဆိုလို ၏။

အာဇာနိယ ပုဒ္ ကို ပါဠိ သဒၵါ ဆရာ မ်ားက "အာ ဘုေသာ ကာရဏာ ကာရဏံ ဇာနာ တီတိ အာဇာ နီေယာ" ဟု ၀ိၿဂိဳဟ္ ျပဳၾက ၏။ အဓိပၸါယ္ က အေၾကာင္း ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္ သည္၊ အမွား၊ အမွန္ ကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ သိသူ ဟု ဆိုလို၏။ အာ ကို ဘုေသာ ဟု ဖြင့္၏။ ဘုေသာ ၏ အနက္ က ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ဟု ျဖစ္၏။ သာမန္ သိျခင္း မ်ိဳး မဟုတ္။ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ သိျခင္း မ်ိဳး ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဇာနည္ ဆိုတာ အေၾကာင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အမွား၊ အမွန္ ကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ သိသူ ျဖစ္၏။ သူမ်ား တကာ ထက္ ပိုၿပီး သိ၏။ သူူမ်ား တကာ ထက္ ပိုသိ သျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ မွန္ကန္ ေသာ အလုပ္ ကို သူမ်ား တကာ ထက္ ပို၍ လုပ္ ၏။

ဘုရားရွင္ က ပညာ သတၱ - ပညာ ဓား၊ ပညာ ၀ုဓ - ပညာ လက္နက္ ဟု ပညာ ကို ဓားတို႔၊ လက္နက္ တို႔ႏွင့္ တင္စား ထား၏။ ဓား ဆိုတာ လွီးဖို႔၊ ျဖတ္ဖို႔၊ သတ္ဖို႔ ျဖစ္၏။ လက္နက္ ဆိုတာ လည္း ႐ုိက္ဖို႔၊ သတ္ဖို႔ ပင္ ျဖစ္၏။ ပညာ တည္း ဟူေသာ အသိဉာဏ္ ဓား လက္နက္ တို႔ျဖင့္ ငါ၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ ဥစၥာ၊ ငါ့ နီးစပ္ရာ၊ ငါ့ အသိုင္း အ၀ိုင္းဟု ခံယူ ထားေသာ အတၱ ကို လွီး ရမည္၊ ျဖတ္ ရမည္၊ သတ္ ရမည္၊ ႏွိမ္နင္း ရမည္၊ အတၱ ကို လွီးႏိုင္၊ ျဖတ္ႏိုင္၊ သတ္ႏိုင္၊ ခြာႏိုင္၊ ႏွိမ္နင္း ႏိုင္ေလ ပရ အတြက္၊ ပရ ေကာင္းက်ိဳး ကို ပိုၿပီး ျပဳ ႏိုင္ေလ၊ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေလ ျဖစ္၏။ အမွန္ ကလည္း အာဇာနည္ ဆိုတာ ကိုယ္က်ိဳး မငဲ့ကြက္ ပရဟိတ အမ်ား ေကာင္းက်ိဳး ကို သူ မတူစြာ ထူးထူး ကဲကဲ ေဆာင္ရြက္ သူမ်ား ကို ေခၚဆို ျခင္း ျဖစ္၏။

ပညာ ပါရမီ ပါလာ သျဖင့္ အသိဉာဏ္ ပညာ ႀကီးမား ေသာ ဉာဏ္ႀကီး ရွင္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ တို႔သည္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ သိ သျဖင့္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ႀကိဳးစား ၾက၏။ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ အလုပ္ လုပ္ ၾက၏။ ထိုသို႔ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ႀကိဳးစား အလုပ္ လုပ္ ၾကသျဖင့္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေအာင္ျမင္ ၿပီး အမ်ား ၏ အၾကည္ ညိဳခံ၊ အကိုး ကြယ္ခံ၊ အျမတ္ ႏိုးခံ၊ အေလး စားခံ ထူးျမတ္ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေတြ အျဖစ္ ေမာ္ကြန္း တင္ ရစ္ၾက၏။

သာသနာ ေရး ဘက္က ၾကည့္လွ်င္ ေက်းဇူး ေတာ္ရွင္ အမရ ပူရ မဟာ ဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ ဘုရား၊ ေက်းဇူး ေတာ္ရွင္ မဟာ စည္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး တို႔သည္ အမ်ား တကာ ထက္ ထူးကဲ ေသာ ပညာ ပါရမီ ရွင္၊ ဉာဏ္ႀကီး ရွင္မ်ား ျဖစ္ သျဖင့္ ဆိုင္ရာ သာသနာ အလုပ္ ေတြကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ လုပ္သြား ေတာ္မူ ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး မ်ား ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသန အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေတြ အျဖစ္ ေမာ္ကြန္း တင္ရစ္ ၏။ အာဇာနည္ ဟူသည္ လူျမင္ ေကာင္း႐ံု၊ လူၾကား ေကာင္း႐ံု၊ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကား မႈကို အေလး ဂ႐ုျပဳ ၍ ဟန္ျပ အလုပ္ လုပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တို႔ႏွင့္ မတန္ မရာ ေသာ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္သည္။

ဘုရား ေဟာ ပါဠိေတာ္ ကို ျပန္ေကာက္ လွ်င္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာ ကုိယ္က်င့္ သီလ ျပည့္စံု ရမည္။ ကိုယ့္က်င့္ တရား ေကာင္း ရမည္။ စာရိတၱ မ႑ိဳင္ ေက်ာက္စာတုိင္ ကဲ့သို႔ ၿမဲခုိင္ ရမည္။ တရား မွ်တ ရမည္။ ဘက္လိုက္မႈ ကင္း ရမည္။ အဂတိ တရား ကင္းရွင္း ရမည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည့္ အစြန္းမ်ား မထြက္ ေစရ၊ အနစ္နာ ခံႏိုင္ ရမည္။ ကုိယ္က်ိဳး စြန္႔ႏိုင္ ရမည္။ အတၱ ကို ႏွိမ္နင္း ႏိုင္ရ မည္။ ပရ ကို ဦးစားေပး ရမည္။ အာဇာနည္ တို႔၏ အဓိက အခ်က္ သည္ အနစ္နာ ခံ ႏိုင္ျခင္း၊ ကုိယ္က်ိဳး စြန္႔ျခင္း၊ ပရ ကို ဦးစား ေပးျခင္း ျဖစ္၏။ ဒါက ပထမ အခ်က္ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယ အခ်က္ က ၀ီရိယ ေကာင္း ရမည္။ ဦးတည္ ခ်က္ ပန္းတိုင္ ထား ရွိၿပီး ထို ပန္းတုိင္ ကို မေရာက္ မခ်င္း၊ မျဖစ္ မခ်င္း။ မရ မေန ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ ရမည္။ တတိယ အခ်က္ က အတတ္ ပညာ၊ အသိ ပညာ၊ ဗဟု သုတ ျပည့္စံု ရမည္။ တတ္ ရမည္၊ သိ ရမည္၊ ဗဟုသုတ ႂကြယ္ရမည္၊ အျမင္ က်ယ္ ရမည္၊ စာေပ ဗဟုသုတ လိုက္စား ရမည္၊ စာဖတ္ အား ေကာင္း ရမည္၊ ပညာ ဟူသည္ အမွန္ တရား ကို သိ၍ အမွန္ တရား ကို ျမတ္ႏိုး သည္။ အမွန္ တရား ကို တန္ဖိုး ထားသည္။ အမွန္ ႏွင့္ အမွား ဟူသည္ ၾကားေန ၀ါဒ မရွိ၊ ၾကားေန ၍ မရ၊ တစ္ဖက္ ဖက္သာ နင္းရ မည္။ အာဇာနည္ သည္ အမွန္ တရား ဘက္၌ သာ ေျခစံု ရပ္ ထားသည္။

မိမိ လုပ္ရပ္ တိုင္း သည္ အမွန္ တရား ႏွင့္ ညီၫြတ္ ရမည္။ အမွန္ တရား ေဘာင္ အတြင္း မွာပဲ ရွိရ မည္။ မိမိ အျမတ္ ႏိုးဆံုး အရာ သည္ အမွန္ တရား သာ ျဖစ္ ရမည္။ မိမိ သိုမွီး စုေဆာင္း ေနေသာ အရာ သည္ အမွန္ တရား သာ ျဖစ္သည္။ အမွန္ တရား အတြက္ ဆုိလွ်င္ အသက္ စေတး ႏိုင္သူ ျဖစ္ရမည္။ ဒါမွ အာဇာနည္ မည္သည္။

စတုတၳ အခ်က္ က ကုိယ့္ အတြက္ ေရာ၊ ကုိယ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ သူေတြ အတြက္ ပါ စား၀တ္ ေနေရး၊ က်န္းမာေရး အတြက္ ဖူလံု ေအာင္၊ ျပည့္စံု ေအာင္ ဖန္တီး ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္ ရမည္။ ဘုရား ေဟာ စာေပ အရ ဆိုလွ်င္ အာဇာနည္ ဟူသည္ ဆို ခဲ့သည့္ အခ်က္ႀကီး ေလးခ်က္ ျပည့္စံု ဖို႔ လိုသည္။

အရွင္ သံ၀ရာ လကၤာရ ( ဓမၼပိယ ဆရာေတာ္ )

No comments: